Взаємодія сім'ї і дошкільного закладу у вихованні дітей
Сучасні дитячі дошкільні заклади стають відкритими для батьків, дітей і громадськості. Вони все більше уваги приділяють освіті та вихованню батьків, вважаючи це одним із принципово важливих чинників успішного розвитку і виховання дітей.
Форми роботи з батьками можуть бути колективними, індивідуальними, наочно-інформаційними. До колективних форм роботи належать батьківські збори (групові та загальні), на яких обговорюються проблеми життєдіяльності групи і дитячого садка; зустрічі з батьками; вечори запитань і відповідей; засідання «круглого столу» з дискусійних проблем; заняття-тренінги, покликані навчити батьків правильно організувати спілкування і спільну діяльність з дитиною; спільні з дітьми, батьками і вихователями свята і розваги; виставки спільних робіт батьків і дітей; дні відкритих дверей; школи для батьків.
На виконання річного плану протягом цього навчального року у нашому закладі були проведені групові батьківські збори:
№ п\п | Зміст роботи | Термін | Виконавці | Відмітка про виконання |
1 | 1. Співробітництво сім’ї та дошкільного закладу в період адаптації дітей. 2. Розвиток здібностей дитини вдома. | Вересень Квітень | Вихователі груп раннього розвитку | 14,15.09.2017 23,24.04.2018 |
2 | 1. Уроки спілкування. Збираємося до дитячого садка. 2.Граємо разом – з іграшками та без них, | Вересень Квітень | Вихователі гр.мол. дошкільного віку | 22.09.2017 14.05.2018 |
3 | 1. Ліки від телеманії.. 2. П’ять мов любові до дітей. | Вересень Квітень | Вихователі гр.сер. дошкільного віку | 27.09.2017 25.04.2018 |
4 | 1. Секрети дитячої самооцінки. 2. Підготовка старших дошкільнят до навчання в школі. | Вересень Квітень | Вихователі гр.старшого дошкільного віку | 11,12.09.2017 23,24.04.2018 |
5 | 1. Харчування малят дошкільного віку та його вплив на стан здоров’я дитини. 2. Необразливі образливі слова. | Протягом року | Вихователі | Виконується |
Індивідуальні форми роботи охоплюють індивідуальні бесіди і консультації (проводять, як правило, вранці і ввечері, коли батьки приводять дитину в дитячий садок або забирають додому); залучення батьків до життя дитячого садка (організаційно-господарська допомога вихователю: виготовлення іграшок, посібників, допомога у проведенні екскурсій, культпоходів тощо).
У батьківських куточках була висвітлена наступна інформація:
КВІТЕНЬ | 1. Інформація. «Як прищепити дітям добрі взаємини». 2. Психолого-педагогічні міні-консультації: ü Групи раннього віку, молодша група «Як навчити малюка прибирати іграшки після завершення гри?» ü Середня група «Як відрізнити наполегливість дитини від її впертості?» Старші групи «Які вимоги батькам доцільно пред2являти до гри дошкільника з іграшками?» |
ТРАВЕНЬ | 1. Інформація. «Плакса-вакса». 2. Психолого-педагогічні міні-консультації: ü Групи раннього віку, молодша група «Яке взуття краще носити дитині?» ü Середня група «Чому діти лаються та як боротися з лихослів’ям дошкільника?» Старші групи «Як захистити дитину від небезпеки взаємостосунків з незнайомими особами?» |
Найпоширенішими наочно-інформаційними формами роботи залишаються виставки дитячих робіт. Найкраще така робота була організована з батьками молодшої групи.
Очікувану ефективність забезпечує раціональне поєднання різних форм роботи. Як свідчить досвід, у роботі з батьками слід уникати готових оцінних суджень про виховання, допомагати їм у виробленні вміння особисто спостерігати за власною дитиною, відкривати в ній нові якості й риси.
Коментарi